Super Dooper @ Anggerik

Pada 8hb Ogos 2010 lalu, hari Ahad iaitu semasa program SuperDooper@Anggerik, program ini bermula dengan pembukaan kaunter pendaftaran pada jam seawal 7.30 pagi dan pendaftaran ditutup pada jam 8.00 pagi oleh biro pendaftaran. Selepas itu, program ini dimulakan dengan program senamseni yang diketuai oleh Tuan Hj Mohd Lahir B Maharam selama satu jam. Pelbagai kaedah senamseni yang ditunjukkan oleh beliau kepada para pelajar Kolej Anggerik.

Seterusnya, program ini diteruskan dengan acara pertandingan membungkus nasi lemak seiring dengan pertandingan cabaran teh tarik yang dikendalikan oleh biro program dan dibantu oleh para Jawatankuasa Perwakilan Kolej dan ajk program yang lain. Dalam pertandingan ini para pelajar masing-masing menunjukan kepakaran masing-masing dalam membungkus dan cabaran teh tarik. Kedua-dua pertandingan ini diadili oleh Pegawai Pembangunan Pelajar, En. Azmi b Adnan, Cik Zuriati dan Saudari Norhidayu (YDP Kolej Anggerik). Para peserta dan pelajar Kolej Anggerik bersarapan dengan menu nasi lemak dan teh tarik selepas sahaja berakhirnya cabaran teh tarik dan pertandingan bungkus nasi lemak. Selepas sahaja bersarapan, acara diteruskan lagi dengan aktiviti sukaneka yang diwakili oleh blok-blok Kolej Anggerik dimana mereka semua mempamerkan pasukan sorak dan maskot blok masing-masing.


Antara aktiviti sukaneka yang dijalankan adalah boling padang, ikat belon dikaki, terompah gergasi, straw&getah, kongsi psurat khabar, baling bola ping pong, bawak bola pingpong, dan mengubah coklat. Aktiviti ini diadili dengan jumlah pungutan mata untuk setiap sukaneka yang dijalankan. Program ini diuruskan oleh biro program dan bantuan dari Jawatankuasa Kolej Anggerik dan AJK program SuperDooper@Anggerik. Acara tambahan selepas sahaja aktiviti sukaneka yang dijalankan, pertandingan memperagakan maskot blok masing-masing berdasarkan tema yang telah ditetapkan sebelum program ini berlansung. Sepanjang program ini berjalan, turut diadakan pertandingan teka kacang dan sementara menunggu aktiviti tamat, Borang kaji selidik diedarkan untuk mendapatkan maklumbalas dan pendapat pelajar Kolej Anggerik sepanjang program ni berjalan dan kelolai oleh setiausaha progam ini. Selepas itu, para pelajar telah diagihkan makanan tengah hari dan air yang disediakan.



Majlis penutup dan penyampaian hadiah telah dilaksanakan oleh Pegawai Pembangunan Pelajar, merangkap Penasihat program ini iaitu, Cik Zuriati Bt Ab. Razak. Beliau mengucapkan ribuan terima kasih kerana para pelajar memberi komitmen yang cukup bagus dalam aktiviti yang dianjurkan oleh pihak Kolej dan berharap pelajar semua masih lagi boleh memberi kerjasama dan menghadiri pelbagai lagi aktiviti yang diadakan pada masa yang akan datang. Seterusnya majlis penyampaian hadiah dijalankan dan kesimpulan yang dapat dibuat semua blok diberikan hadiah bermula dari tempat pertama dan keenam.
Nota kaki:
1)Laporan ini disediakan oleh Nur Suhaida che Ani merangkap pengarah program Super Dooper @ Anggerik
2) Maaf kerana gambar diletak tidak mengikut kronologi peristiwa dan x byk gmbar diletak
3) Nk tgk gmbar lg, layari laman facebook jpk anggerik uitm..

Us

Us

Followers

 
Free Website templatesFree Flash TemplatesFree joomla templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates