::Coming Soon::



Semua akan berlaku 25 SEPTEMBER 2010 nanti

Nantikan kemunculan program2 ini !

...Malam Pertama....

Assalammualaikum semua,

Salam Ramadhan Al-Mubarak,

Moga2, ramadhan kali ini memberi 1001 satu keberkatan dan rahmat buat kita semua. Syukur ke hadrat Ilahi kerana masih dipanjangkan umur untuk merasai nikmat Ramadhan pada tahun ini. Seelok-eloknya, kita dinasihatkan supaya menganggap Ramadhan itu
sebagai kali terakhir untuk kita merasainya. Untuk apa? supaya kita umat Islam akan berpuasa dan beramal hanya semat-mata kerana Allah s.w.t. Insya Allah.

Baiklah, tajuk post tu bunyinya semacam je kan? Jgn ada yg berfikiran negatif pula. walauapa pun anda semua diberi kebebasan untuk memberi buah fikiran masing2. Okay, malam pertama. Apa kaitannya dengan Kolej Anggerik kali ini? Ya, semalam merupakan
malam pertama untuk kita semua melakukan solat tarawikh iaitu solat sunat yang hanya dilakukan pada bulan Ramadhan. Jelas skrg?

Buat malam pertama ini, solat tarawikh diadakan di dewan Graha Kolej Anggerik. Alhamdulillah, ramai yang turun untuk berjemaah bersama-sama hingga penuh Dewan Graha. Alhamdulilah. Syukur. Diharapkan jumlah ini berkekalan hingga akhirnya Ramadhan nanti. Insya Allah. Apa yang penting, kita semua digalakkan untuk menambahkan amalan kita terutamanya yang sunat itu sepanjang bulan yang mulia ini. Besar pahalanya. Diingatkan juga, bukan hanya pada bulan Ramadhan saja amalan perlu diperbanyakkan tetapi hakikatnya pada bulan2 lain juga. Exco Kerohanian telah memainkan peranan yang sgt baik kami kira. Ada aktiviti lain juga sepanjang Ramadhan ini termasuklah Tilawah Al-Quran serta berbuka puasa berjemaah..dengan kata lain Iftar Jam'ie..


Pada malam tersebut, 2 orang pelajar lelaki dr Kolej Jati telah menjadi imam kami semua. Maaf, nama mereka berdua x sempat nk ambil. Gmbar diatas menunjukkan salah seorang dr mereka memberi sedikit tazkirah selepas solat tarawikh rakaat 4. Tazkirah berkenaan menyentuh tentang fadhilat bulan Ramadhan. Berdasarkan tazkirah tersebut, dapat disimpulkan disini bahawa setiap sepuluh malam di bulan ini ada fadhilat yang tersendiri yang perlu kita sama2 kejar untuk mendapatkan pahala serta rahmat dari Allah. Apa yang penting mestilah berkenaan dengan malam Lailatul-Qadar. Bersama-samalah kita mengejarnya. Insya Allah..Moga bertemu kembali...

nota kaki:

Gmbar kebanyakkan melihatkan pelajar sedang berdoa mahupun selepas solat sunat. Maklum lah, mamarazinya pun solat juga. Gmbar imam x dapat nk di-zoom dengan lebih dekat. Nanti ada yang kata teruja pula. Hehe..sekadar pemberitahuan.

Juara FESKOL 2010...

Alhamdulilah, akhirnya FESKOL 2010 telah menutup tirainya pada 7 Ogos 2010. Satu kejayaan yg sangat bermakna buat kami semua JPK Anggerik mahupun semua JPK UiTM Shah Alam kerana berjaya menjayakan program yg kami kira sangat besar kerana kali terakhir FESKOL diadakan ialah pada tahun 2008. Membanggakan lagi byk orang-orang besar seperti TNC turut bersama-sama menjayakan program ini. Pada mlm penutup tersebut, Naib Canselor UiTM iaitu Y. Bhg. Dato' Prof Ir Dr Sahol Hamid Abu Bakar telah merasmikan majlis penutup FESKOL 2010. Wah, terharu sungguh kami semua.

  
 Apa yang kami ingin kongsi kan disini ialah, Kolej Anggerik telah dinobatkan sebagai JOHAN FESKOL 2010 ! Bangga x terkata. Tak sangka sebuah kolej yg agak kecil dan tersorok dihujung kampus mampu menandingi kolej-kolej yang lain. Tahniah dan syabas diucapkan kepada semua warga dan JPK Anggerik yg menjayakan program FESKOL ini. Tanpa kamu semua, belum tentu Anggerik mampu utk menjuarai waima mendapat tempat ketiga sekalipun. Kini, Anggerik mampu berdiri sama tinggi dengan kolej yang lain. X sangka kerana terasa seperti Anggerik tidak banyak menghantar penyertaan kepada pertandingan-pertandingan sempena FESKOL ini. Lebih-lebih lagi debat dan juga video korporat. Cuba kalau ada pertandingan menghias rumah mahupun mereka cipta, pasti Anggerik menghantar byk penyertaan. Wah, mntang-mntang Fakulti Senibina berlagakala pula. Bukan berlagak, tp itulah kelebihannya.

Akhir kalam, tahniah diucapkan sekali lagi kepada Anggerik. Tak lupa juga pada kolej-kolej lain yang turut mendapat tempat dlm FESKOL ini. Semoga ukhwah yang terjalin antra kita semua sama ada sebelum, semasa dan selepas FESKOL ini berkekalan hingga bila2..

Segala yang baik itu dtgnya dr ALLAH dan yg buruk itu dari kekhilafan kami sendiri..sekian

FESKOL 2010: Catur Bestari

Assalammualaikum..maaf atas kelewatan untuk menulis post-post terbaru buat tatapan semua. Sebenarnya, banyak yang ingin dikongsi dan diceritakan bersama kerana adanya FESKOL 2010 atau nama penuhnya Festival Kolej 2010 bukan Festival Keamatan ya. Hahaha..sekadar gurauan.


Baiklah, FESKOL 2010 telah membuka tirainya pada 1 Ogos 2010. Acara pertama yg menjadi pembuka tirainya ialah simulasi pernigaan dan juga catur bistari. Membanggakan lagi kedua0dua acara telah diadakan di Kolej Anggerik. Disini, kami ingin fokus pada acara Catur Bistari. Catur Bistari ini bukan lah seperti catur yang biasa kita main tu. Catur bistari ini sama seperti kita bermain monopoly tetapi konsepnya banyak kearah perniagaan Islam kerana adanya penambahan seperti "amal jariah", "sedekah" dan sebagainya. Agak sukar mulanya untuk semua kumpulan bagi memulakan permainan kerana rata-rata ini adalah pengalaman pertama mereka bermain permainan ini. Mencabar. Sungguh mencabar. Jadi tidak hairan lah siapa yang menang bakal mewakili UiTM ke peringkat yg lebih tinggi.

2 gambar diatas menunjukkan gambar wakil jpk kami yang bertanding. Kak Pah yg begitu tertekan sebelum permainan bermula lagi. entah apa yang tertekan pun kami x faham. Mungkin begitu teruja nak menang kot. Tapi dapat jadi simpanan saja. Itu cukup memadai Kak Pah..Lagi satu pula pasukan Kak eton, Exco Kepimpinan kami. Kumpulan beliau mmg sgt ceria. Mcm ketuanya juga.

Catur Bistari ini berada dibawah Johor corporation. Pihak Jcorp memberi kerjasama yang baik terhadap Feskol 2010. Terima kasih diucapkan kepada mereka. diharap dapat bekerjasama lagi dengan mereka pada masa akan datang. Pihak JCorp diatas sedang sibuk mengagihkan barang2 permainan. Mereka juga turut menjelaskan peraturan permainan ini dengan jelas supaya tiada sebarang masalah yang timbul.

Ingin dinyatakan disini, hampir semua kolej menghantar penyertaan. Anggerik merupakan penyertaan terbanyak. Tahniah diucapkan. Memang penuh studio anggerik pada hari kejadian. Pada akhir pertandingan, 4 pasukan terpilih untuk mewakili UiTM dan ini termasuk pasukan simpanan. Pasukan yang juara dalam pertandingan pada hari tersebut ialah pasukan dari Kolej Perindu. Tahniah pada mereka. Semoga berjaya untuk peringkat seterusnya. Pemenang saguhati turut mendapat hadiah merupa voucher KFC. Menarik bukan??

Ni la pemenang tempat pertama pada hari tersebut.

Banyak penyertaan saat2 akhir yang pihak kami terima. Disini, kami wakil JPK Anggerik dan juga Jwatankuasa FESKOL ingin memohon maaf diatas segala kesulitan dan masalah yang telah terjadi pada hari tersebut. Sesungguhnya yang baik itu datanagnya dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari kami sendiri..sekian

Us

Us

Followers

 
Free Website templatesFree Flash TemplatesFree joomla templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates